Iskolánk, a Széchenyi Általános és Zeneiskola és Dolgozók Gimnáziuma (Polgárdi) 2008-ban sikert ért el az Egész életen át tartó tanulás program keretében meghirdetett Comenius Iskolai együttműködések pályázaton, így 2008 szeptemberében elkezdhettük a kétéves projektet, amelynek címe: Waste as a Tool of Imagination and Art-Unprofessional Reuse (A hulladék a fantázia és a művészet eszközeként - Amatőr újrafelhasználás).
A projekt két másik résztvevője a cseh ZŠ Dr. E. Beneše (Praha 9 – Čakovice) és a török Mehmet Akif Ersoy Általános Iskola. (Ağrı).
A tervezett együttműködés keretein belül a résztvevő iskolák diákjai tanulmányozzák a hulladékkezelést és megosztják egymással tapasztalataikat többek között az életmód és a fenntartható fejlődés tekintetében.
Reményeink szerint tapasztalataink megosztása segít majd csökkenteni a hulladék mennyiségét és megelőzni annak káros környezeti hatásait.
Ezen felül megpróbáljuk a környezetvédelmet hosszú távon iskolai kultúránk részévé tenni, kezdetben egyéni szinten majd az iskola egészét és a tágabb közösségeket bevonva szélesítjük diákjaink látókörét.
Abban az országban ahol létezik Ökoiskola cím ott távolabbi céljaink között szerepel eme cím elnyerése is.
A Comenius Iskolai együttműködések program nemzetközi jellege kiváló lehetőséget teremt arra, hogy megismerjük más népek életét, életmódját és problémáit.
Köztudott, hogy a környezetvédelem a világ nemzeteinek közös problémája. Ha lépéseket szeretnénk tenni ez ügyben először a fiatalabb generációkat kell megtanítanunk rá, hogy hogyan kell és lehet védeni a természetet és óvni energiaforrásainkat.
Ezenkívül projektünk ösztönzi az idegen nyelven (főleg angol nyelven) folytatott kommunikációt is. Szeretnénk ha diákjaink megtapasztalhatnák, hogy milyen más nemzetekkel együtt egy közös célért harcolni.
In English:
In 2008 our application for Comenius Multilateral School Partnerships. Project in LLL managed by Tempus Public Foundation in Hungary was supported by the EC.
This way we had the opportunity to start a two-year-long project titled Waste as a Tool of Imagination and Art- Unprofessiononal Reuse.
The other two participants of this project are the Czech ZŠ Dr. E. Beneše (Praha 9 – Čakovice) and the Turkish Mehmet Akif Ersoy Primary Schools. (Ağrı)
Pupils will study their waste management and share this with each other in order to compare lifestyles and sustainability across
Where such a scheme exists, schools will work towards the Eco School Green Flag status, with a view to achieving an award at the end of the project.
To take part in European cooperation activities such as this Partnership is an excellent possibility to get to know other people’s life, lifestyle and problems as well. We think that environmental protection is a common problem for all nations in the world. If we want to take steps, first we have to teach the younger generations how to start to save our energy sources and how to protect our nature. In addition this project encourages our students to communicate with other people in foreign languages especially in English. We would like our pupils to feel that they can strive for a common purpose and they can share their ideas with other nations in
2008-2009-es tanév
Tervezett tevékenységek:
2008. szeptember
♦ A projekt bemutatása a tantestületnek
♦ A szelektív hulladékgyűjtés lehetőségének feltérképezése
♦ Ökoiskola cím megszerzésének feltételei
♦ A projekt bemutatása az osztályokban
- mit tudnak a hulladék gazdálkodásról
- mi az a fenntartható fejlődés
- mit tudnak a résztvevő országokról (életstílus, kulturális különbségek)
- kérdőívek kitöltése
♦ Osztályok email címeinek létrehozása
♦ Tanárok email címeinek cseréje
♦ Az iskola honlapján külön Comenius oldal létrehozása
2008. október
♦ Projekttalálkozó Magyarországon – témája az Autumn Campaign/ „Őszi kampány” részleteinek véglegesítése
♦ „Őszi kampány” megvalósítása – „Takarítunk”
♦ Partneriskolákkal közös honlap és tanári blog létrehozása
♦ Ha van rá lehetőség, tanulók email címeinek cseréje
♦ Tanórákon az elméleti háttért kezdjük feldolgozni
- hulladékgazdálkodás
- talajszennyezés
- vízszennyezés
- veszélyes hulladékok
- környezetvédelem
♦ Ötletbörze az iskolai hulladék újrahasznosítására a művészet és a kézművesség területén – a legjobb ötleteket meg kell osztani a partneriskolák osztályaival
♦ Környezetvédelmi Bizottságot kell felállítani minden iskolában – feladatuk a koordináció és a programok kivitelezésének segítése (pólók)
2008. december
♦ Winter Exhibition of Reused Garbage/ Az újrahasznosított hulladékból készült alkotások téli kiállítása
publicitás fontos: TV, napilapok
♦ ECO CODE létrehozása angolul és magyarul
♦ Projekttalálkozó Prágában ( diákok is)
♦ Environmental newsletter első kiadása
2009. január
♦ First Garbage Day: Green Day/ Zöld Nap
- üveg felhasználás, újrahasznosítás, káros hatások
2009. február
♦ Second Garbage Day: Blue Day/ Kék Nap
- papír felhasználás, újrahasznosítás, káros hatások
♦ szelektív hulladékgyűjtés eredményeinek értékelése
2009. március
♦ Third Garbage Day: Yellow Day/ Sárga Nap
- műanyag felhasználás, újrahasznosítás, káros hatások
♦ Projekttalálkozó Ağriban
- Spring Fashion Show/ Tavaszi Divat Show részleteinek megbeszélése
- a három „színes” nap tapasztalatainak összegzése, beszámolók
2009. április
♦ Tanórai kereteken belül meg kell beszélni a három „színes” nap tapasztalatait a különböző országok szintjén
♦ a Spring Fashion Show előkészületei (ékszerek, kosztümök, textiltechnikusok meghívása)
2009. május
♦ SPRING FASHION SHOW
- film és fényképek készítése
♦ Projekttalálkozó
2009. június
♦Összegzés-tanulók és tanárok részéről
♦Az első év hivatalos értékelése
2008-2009
Preplanned activities:
September 2008
● Presentation of project to teachers
● Schools provide facilities of selective waste collection
● Discuss details about ECO flagging participating schools
● Presentation of project to classes
● Class input on identification of problem areas, lifestyle issues, initial discussion of sustainability. Discussion of expectations of lifestyle and cultural differences between participating partners.
● Exchange of emails of all teachers involved in the project
Planning meeting
● Finalisation of project details including the Autumn Campaign to clean the schools, its surroundings and a public place or building often used by the students.
October 2008
● Autumn Campaign to clean the schools, its surroundings and a public place or building often used by the students
● All teachers access common websites or blog on waste management
● Identification of possible email partners for students in each participating class
● Introduction of theoretical background e.g. waste management, soil pollution and water pollution by hazardous garbage, salvage
● Discovering unprofessional reuse of school garbage in the field of arts and crafts
● Classes share and compare information with partner email classes
● Schools may establish an environmental committee with a long-term aim of ECO flagging the schools and to be responsible for some parts of the project. Committees may establish email contact with each other.
December 2008
● Schools organizes the Winter Exhibition of Reused Garbage—pupils meeting on the occasion of the Exhibition
● Environmental committee produces ECO code for school. Shares with other schools.
January 2009
● First Garbage Day—Green Day
Pupils work in groups in each school to begin to find specific information on school’s and home’s present glass use and its environmental impact; and ways of recycling and reuse
February 2009
● Second Garbage Day—Blue Day
Pupils work in groups in each school to begin to find specific information on school’s and home’s present paper consumption and its environmental impact and ways of recycling and reuse
● Evaluation of the development of selective waste collection at schools
March 2009
● Third Garbage Day—Yellow Day
Pupils examine the use of plastic at schools and at home, plastic garbage, its reuse and ways of recycling
Planning meeting
● Discuss details of Spring Fashion Show and the three Garbage Days
April 2008
● Discussion on life-style differences of participating schools and analyze and compare the different attitudes and ways of recycling and reusing of the previously examined materials at the partner schools and the community
● Preparing for the Spring Fashion Show—school garbage reused as fantasy costumes and jewelleries
May 2009
● Spring Fashion Show—pupils produce short films about the process of creating the Fashion Show costumes and jewelleries from reused garbage and about the Fashion show itself to visually share the experiences with partner schools how they used garbage artistically
June 2009
● Students work on suggestions for possible ways of reducing waste at schools. They generally assess the success of the project so far.
● Reports to the coordinator to summarize the results of the first year
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.